Malaysia Iktiraf Golongan (Pondan) Transgender

Perjuangan Mak Nyah dan Pondan Malaysia akhirnya Berjaya apabila Mahkamah Rayuan Iktiraf hak Transgender iaitu golongan yang mengalami Disforia Gender dan berpakaian serta berkelakuan seperti wanita.

Malaysia Iktiraf Golongan (Pondan) Transgender

Hari Kemenangan untuk Geng "Mak Nyah" dan "Pondan" Malaysia. Pengiktiraf hak Kumpulan Transgender. Keputusan itu seolah-olah mengatakan kumpulan transgender ini mempunyai hak mereka tersendiri dan perlu dihormati. Bukankah Malaysia Negara Islam dan Lelaki menyerupai Perempuan berlawanan dengan ajaran agama.

Malaysia Iktiraf Golongan (Pondan) Transgender
Ini Gambar Hiasan

Seksyen 66 Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Sembilan) 1992 memperuntukkan hukuman penjara maksimum enam bulan dan denda RM1,000 jika seseorang lelaki berpakaian atau berlagak seperti wanita di tempat awam. Mahkamah Rayuan hari ini memutuskan bahawa Seksyen 66 Enakmen Jenayah Syariah bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Keputusan tersebut telah disambut gembira oleh para penyokong dan kumpulan trangsgender yang hadir di mahkamah. Malaysia Iktiraf Golongan (Pondan) Transgender. Mak Nyah Boleh!

Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





No comments:

Post a Comment

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh