Senarai Blog Pencuri | Seni Doodle Littlenubnubs.tumblr.com

Seorang blogger Ann dari laman Tumblr littlenubnubs.tumblr.com menyenaraikan Senarai Blog Pencuri dan memaklumkan ramai blogger mencuri hasil keseniannya. Melihat dari senarai Blog Pencuri tersebut, didapati ramai blogger dari Malaysia yang tersenarai (berpeluh-peluh). Ann juga memaklumkan bahawa pengguna blogspot.com merupakan pencuri doodler ciptaannya paling ramai. Pencuri-pencuri seni ini menggunakan doodle hasil curiannya pada blog mereka sebagai banner, gambar, dll. Lebih menyakitkan hati, ada antara mereka memaklumkan doodle itu adalah hasil ciptaan mereka sendiri.

Senarai Blog Pencuri | Seni Doodle Tumblr | Ann littlenubnubs.tumblr.com
Ann from littlenubnubs.tumblr.com

Isu kecurian ini timbul disebabkan doodle yang diambil tidak dimaklumkan terlebih dahulu. Pekara ini tidak menjadi isu sekiranya doodle yang diambil itu dinyatakan credit kepada penciptanya. Memburukkan lagi keadaan ada di antara mereka mengambil doodle tersebut dan mengubahsuai dengan memadamkan watermark dan initial pemiliknya. Akhirnya Ann telah senaraikan blog yang telah mencuri hasil seni nya.

Senarai Blog pencuri yang disenraikan, rujuk senarai rasmi terkini di [ Click | Blog Pencuri ]



Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





No comments:

Post a Comment

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh