YKK Zip | Maksud YKK | Informasi Zip Pakaian

YKK Zip, apakah Maksud YKK. Sila lihat pada zip pakaian atau seluar anda sekarang. Terutamanya jeans yang berkain denim. Anda juga boleh melihat apa sahaja zip yang ada disekitar anda. Dapatkah anda melihat tiga huruf YKK pada zip tersebut. Melainkan pakaian mereka mempunyai jenama khusus dan jenama tersebut mengeluarkan zip berjenama. Mungkin juga ramai yang telah perasan mengenai YKK pada zip seluar mereka. Tetapi apakah maksud YKK tersebut. Entri ini akan menerangkan Informasi Zip Pakaian iaitu Zip YKK.

YKK Zip | Maksud YKK | Informasi Zip Pakaian


YKK adalah singkatan Yoshida Kogyo Kabushikikaisha, sebuah syarikat Jepun yang diasaskan pada tahun 1934 oleh Tadao Yoshida selepas majikan terdahulu beliau, yang juga merupakan syarikat pengeluar produk kancing dan butang, yang telah jatuh bankrap disebabkan perang dunia ke II yang memusnahkan Hirosyima.

YKK Kumpulan pengeluar terkemuka dunia zip. Malah, lebih daripada 90% daripada semua ZIP di dunia dan melebihi 68 Negara dibuat YKK yang mempunya 206 kilang pengeluar zip di seluruh dunia. Kilang YKK yang terbesar terletak di Georgia yang mampu menghasilkan lebih 7 juta ZIP sehari. YKK Zip tidak hanya dikenali untuk produk ZIP, malah YKK juga menghasilkan produk lain seperti kancing dan butang.

Mereka tidak mempunyai pesaing utama dalam industri mereka (budaya industri Jepun). Kebanyakkan pengeluar lain memilih untuk tidak bersaing dan hanya membeli ZIP daripada YKK. Jelaslah walaupun terdapat zip kosong dan tiada label YKK di atasnya, kemungkinan besar ia juga telah dibuat dari mesin YKK Zip, atau di kilang YKK juga.

Apakah rahsia di sebalik kejayaan Yoshida? Syarikat beliau berpegang pada apa yang dipanggil The Cycle of Goodness, yang bergantung kepada kepercayaan bahawa, `No one prospers unless he renders benefit to others'

Falsafah ini dapat dilihat bukan sahaja kepada kualiti dan populariti produk YKK semata-mata, malah ia juga digunapakai pada dasar alam sekitar. Sebagai contoh, YKK mendakwa untuk menjadi syarikat zip pertama untuk menggalakkan langkah-langkah perlindungan alam sekitar, dan baru-baru Syarikat YKK disenaraikan antara sepuluh syarikat teratas yang menyumbang untuk projek rumah kaca.

Diharap entri ini dapat bemberi sedikit input mengenai Maksud YKK Zip dan Informasi zip pakaian yang dikeluarkan oleh syarikat YKK Zip



Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





No comments:

Post a Comment

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh