Kata Sejati Blog: Memulakan Sesuatu Dengan Tindakan | 10 Perkara Pal...

Memulakan sesuatu dengan tindakan merupakan 10 Perkara Paling Sukar untuk aku lakukan. Cetusan tindakan pemula bagai dihadang tembok batu setebal Tembok Besar China (peluh besar). Itupun belum disertai dengan penyakit Kalau Seribu Satu Malam satu diantara 10 Lagenda Penyakit Pribadi. Ia bermula dengan Kalau yang pertama.
Kalau macam ni, nanti jadi macam tu pulak... Kalau buat macam tu, nanti kang jadi macam kawan aku pulak.. Kalau..
Penyakit Kalau Seribu Satu Malam ini pastinya menangguhkan tindakan aku untuk memulakan sesuatu perkara pada saat itu ke hari esok. Haih, selalu saja lagu tema Esok Masih Ada tergiang di telinga mengiringi scene penangguhan ku ini.




Keesokan, disaat aku beriltizam ingin melakukan tindakan pemula (action start kata orang puteh), dan dan aje! Disaat itu jugalah aku diserang Penyakit Kalau Seribu Satu Malam. Ia bermula dengan Kalau yang pertama.. Aku malas nak ulang taip, sama macam quote pertama kat atas tuh. Arakian seperti biasalah kalau yang pertama itu menerjah ke minda maka secara tidak langsung membawaa ke kalau-kalau yang seterusnya. Lalu sekali lagi memaksa aku ke hari esok yang seterusnya..
Manusia ini sungguh aneh dan menakjubkan! Hahahaha.. (3x) (peluh kecil)


Setelah hari berganti hari (bayangkan helaian kalendar gugur sehelai demi sehelai seperti cerita melayu lama). Akhirnya tibalah ke hari penentu itu.


Penamatnya, dengan Ayat Keramat Penyesalan
Alahai, dah tak sempat..  kalaulah aku terus bertidak hari tu.. Hah! ada lagi perkataan kalau disitu. Menyesal pun nak berkalau jugak yer.

Seterusnya, ke Ayat Keramat Pujuk Rayu Hati
Mungkin aku perlukan saat yang terbaik untuk bertindak memulakan sesuatu, supaya hasilnya menjadi sesuatu yang terbaik. Ermm, betul juga tu..


Hingga aku dehempap dengan kata-kata yang aku jumpa di satu laman web.
Kata-kata oleh Zig Ziglar
You don't have to be great to start, but you have to start to be great.
Maka termenung aku hingga.. ayat memujuk hati yang lebih power terilham di otak aku yang kronik ini. Manusia ini sungguh aneh dan menakjubkan! Hahahaha.. (3x) (peluh besar tanpa henti)





Kata Sejati Blog: Memulakan Sesuatu Dengan Tindakan | 10 Perkara Pal...: Memulakan sesuatu dengan tindakan merupakan 10 Perkara Paling Sukar untuk aku lakukan. Cetusan tindakan pemula bagai dihadang tembok batu...
Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





No comments:

Post a Comment

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh