INNOCENCE OF MUSLIMS | Sekiranya Umar al-Khattab masih ada

Sekiranya Umar al-Khattab masih ada hari ini, bagaimanakah perasaan Umar? apakah tindakan yang akan dilakukan Umar apabila Nabi Muhammad S.A.W dihina. Hari ini, disaat Islam dan Rasulullah dihina melalui filem INNOCENCE OF MUSLIMS. Filem yang dengan jelas melukakan hati umat Islam apabila menunjukkan seolah-olah Nabi Muhammad S.A.W itu gila seks, kaki perempuan dan tidak waras. Aku tiba-tiba teringat akan Khalifah Umar al-Khattab, yang dianggap pelindung maruah Islam, pelindung dakwah Rasulullah dan insan yang meletakkan diri dan nyawanya sendiri sebagai perisai Islam.


INNOCENCE OF MUSLIMS | Sekiranya Umar al-Khattab masih ada

Suatu ketika dahulu, ketika kaum Muslimin berdepan dengan pelbagai rintangan dan halangan daripada penentang Islam yang kafir dan kejam, apa yang mereka harapkan akan hadir pembela dan pelindung terutama dalam memastikan keselamatan Rasulullah SAW.

Sehinggalah, hidayah Allah sampai kepada Umar al-Khattab. Pahlawan padang pasir yang gagah dan digeruni itu akhirnya akur dengan sinar Islam yang memancar di hatinya. Keislaman Umar ini dianggap satu pembelaan dan masyarakat Islam. Umar al-Khattab begitu cintakan Rasulullah SAW dan berjanji akan mempertaruhkan nyawanya kepada sesiapa yang menentang, menghina dan menyakiti Rasulullah SAW.

Bertapa cintanya Umar al-Khattab kepada Rasulullah SAW dapat ditafsirkan apabila sebelum beliau mencium batu itu (Hajar Aswad), beliau berkata-kata:
“Aku tahu, sesungguhnya engkau hanyalah batu biasa. Andaikan aku tidak melihat Rasulullah SAW menciummu, sudah tentu aku tidak akan melakukan (mencium Hajar Aswad).”

Umar al-Khattab pernah menyatakan secara terbuka kepada sesiapa yang menentang Islam yang dibawa Rasulullah SAW.
“Siapa yang ingin berpisah dengan ibunya, atau mahu menyatimkan anak-anaknya atau hendak membuat isterinya menjadi janda, temuilah aku di belakang lembah itu!”

Hari ini, Sekiranya nya Umar al-Khattab masih ada dan beliau melihat Rasulullah dan Islam dihina melaui filem INNOCENCE OF MUSLIMS! Sesungguhnya Allah maha mengetahui. Bayangkan lah, sekiranya Umar al-Khattab masih ada hari ini...


Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





7 comments:

  1. Betul tu. Sekarang ni dah macam-macam sangat. Kita sedang berada di akhir zaman.

    ReplyDelete
  2. Betul tu, sedangkan kita orang Islam xpernah hina agama lain.

    ReplyDelete
  3. kiri, kanan,atas dan bawah 360 degree cubaan dan provokasi..
    mereka saja nk bangkitkn kemarahan umat islam.
    umat islam ramai dan jika kita semua bersatu mereka goyah..

    ReplyDelete
  4. Sedih melihat islam dikotak-katik...
    Melihat....
    Benarlah..jika Saidina Umar ada.......

    ReplyDelete
  5. Islam semakin dihina dan diprovokasikan kerana musuh2 islam takut sebenarnya ... takut dng kebenaran yg islam bawakan

    ReplyDelete
  6. Orang islam ramia tapi mereka tidak gentar kerana umat islam TAKUT MATI DAN CINTAKAN DUNIA...

    ReplyDelete
  7. Salam;
    Penyakit Malasie dan wahan melanda umat, di tanah arab pun mereka tak bersatu menghalau yahudi laknat tu.

    ReplyDelete

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh