Guru jadi Sukarelawan Polis | Banteras Jenayah

Reactions: 
Kementerian Pelajaran Malaysia menyambut baik sebarang cadangan untuk menambahbaik usaha ke arah mengurangkan masalah disiplin pelajar dan sedia mengkaji cadangan agar guru diserap menjadi sukarelawan polis bagi membanteras jenayah di kawasan sekolah. Ini termasuk mempertingkatkan tahap keselamatan kerana pernah berlaku kes penculikan membabitkan pelajar yang sedang dalam perjalanan ke sekolah.


Guru jadi Sukarelawan Polis Banteras Jenayah info pendidikan

Terlebih dahulu guru perlu diberi taklimat pencegahan jenayah dengan kerjasama pihak yang berkaitan. Walaubagaimanapun Kementerian Pelajaran akan membuat kajian terperinci mengenai cadangan ini supaya tidak memberi bebanan tambahan kerja kepada guru.

Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia | Guru sekolah diserap menjadi sukarelawan polis bagi mencegah jenayah
Dr Mohd Puad Zarkashi



Artikel ditulis oleh Raimi Syazwan Abdul Rashid



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





6 comments:

  1. Bagus juga tu langkah tu..
    mcm2 kes sekarang ni terjadi, kalau tak banteras dari awal2 nnti mcm2 kes terbaru pula keluar surat khabar

    ReplyDelete
  2. Rasanya takde pembaharuan dalam pelan ni disebabkan Rakan Cop belum mencapai matlamatnya. Jika Rakan Cop mencapai matlamatnya, bukan takat guru, tukang kebun sekolah juga akan dpt memberi sumbangan serupa dan membanggakan kita semua. Ianya positif namun berlapis kerana konsep rakan cop hampir kepada pelan ni. mungkin pihak polis boleh menggandakan usaha untuk membaikpulih rakan cop kerana pelan baru akan melibatkan kos baru.

    ReplyDelete
  3. bagus tue. biar semua kerja sekolah adik saya siap. Hehehehe.

    ReplyDelete
  4. Betul gak..rakan cop dah memadai....hemm...
    Atau khaskan guru dalam RELA...sekarang ni aku tgk RELA dah mcm polis. Kadang2 terlebih lak...hihihihi.
    Dapat elaun dan senapang......

    ReplyDelete
  5. dah ramai cekgu jadi polis sukarela, tapi masalah disiplin tetap sama... alih-alih, cekgu juga yang dipersalahkan sebab tak pandai didik pelajar...nasib engko lah cekgu...

    ReplyDelete
  6. kalo cadangan ni di approve bertambah lagi la beban cikgu..hahah
    tapi kalo aku terima je cadangan ni.

    ReplyDelete

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh