Kemesraan Malaysia dan Amerika

Kemesraan Hubungan Malaysia dan Amerika jelas kelihatan diwajah kedua-dua pemimpin negara itu. Perkongsian komprehensif Malaysia dan Amerika Syarikat telah dimetrai dengan kebijaksanaan Najib Razak. Syabas Malaysia

Kemesraan Malaysia dan Amerika
Kemesraan Hubungan Malaysia dan Amerika

Hubungan Malaysia Amerika seperti Adik beradik

Hubungan Malaysia - Amerika akan menjadi lebih erat dan mungkin seperti adik beradik. Lebih menarik apabila Datuk Seri Najib Razak juga perbincangan dengan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama tentang Ketegangan wilayah di Laut China Selatan.

Perkongsian Trans-Pasifik Amerika Syarikat akan memberi manfaat kepada Malaysia dalam mencapai status negara berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020
- Presiden Amerika Syarikat Barack Obama

Kemesraan Malaysia dan Amerika
Obama dan Najib di Pelancaran MaGIC

Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik, masih di peringkat perbincangan di kalangan 12 negara. Presiden Amerika Syarikat Barack Obama bekerja keras dalam memenuhi agenda yang dirancang. Mungkin Amarika agak sukar mempengaruhi dan memenangi pemimpin negara lain. Namun tidak di Malaysia yang mana sehingga kini para pemimpinnya masih bersopan santun dan lembut budi bahasanya. Masih sama seperti pemimpin tanah melayu di Zaman Hang Tuah dahulu kala. Walaupun bijih timah telah tiada, syabas atas kemesraan ini.

Malaysia dan Amarika akan lebih berkasama dalam bidang

  • Ekonomi
  • Keselamatan
  • Pendidikan
  • Sains
  • Teknologi

1Malaysia Boleh bersetuju dengan Amerika Syarikat

  • Bersetuju untuk menaik taraf hubungan dengan Amerika Syarikat
  • Bersetuju tentang pentingnya menegakkan undang-undang antarabangsa Amerika Syarikat
  • Bersetuju menyusun semula dialog pegawai kanan peringkat tinggi

Dalam Perbincangan Bersama Barack Obama di Putrajaya, Malaysia sentiasa menyokong dan bersetuju dengan Idea Amerika Syarikat. Nampaknya Malaysia bakal menjadi negara maju tidak lama lagi. Rakyat Malaysia akan menjadi lebih kaya raya dan jangan lupa GST akan dilaksanakan tidak lama lagi.

Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





No comments:

Post a Comment

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh