Sebab Najib Tidak Hadir ke Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa #IACC16

Ketidakhadiran Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak ke Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa #IACC16 di Putrajaya. Adakah Perdana Menteri kita tidak sihat? Sebagai Tuan Rumah Persidangan IACC ke 16, Perdana Menteri yang tidak hadir ke Persidangan Transparency International telah dipersendakan oleh Jose Ugaz, Pengerusi Transparency International. Kenapa DS Najib Tidak Hadir ke Persidangan Anti Rasuah 2015.

Sebab Najib Tidak Hadir ke Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa #IACC16

Secara terbuka dengan merujuk kepada Najib Tun Razak
That one man could answer that question, who had pulled out of giving a keynote speech at the IACC, which was attended by more than 1,000 delegates from 130 countries.
— Jose Ugaz

Punca Datuk Seri Najib Tun Razak Tidak Hadir di Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC 16) telah dinyatakan oleh Paul Liow Menteri yang akan mewakili Najib Razak ialah kerisauan dengan penerimaan delegasi yang hadir terhadap Najib Razak termasuk mungkin bersikap dingin. 

Berikut ialah 3 Alasan Kenapa Najib Razak tidak mempengerusikan Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa walaupun Malaysia menjadi tuan rumah.
  • Faktor keselamatan
  • Bakal berdepan aktivis yang garang
  • Juga bakal berdepan persekitaran persidangan yang ganas

Transparency International President Jose Ugaz that Malaysia was facing a corruption crisis and a failed state and said in a speech that Malaysia was facing a corruption crisis following the allegations that RM2.6 billion (US$700 million) was allegedly transferred into Prime Minister Najib's account.

There are two questions that need to be answered: Who paid the money and why? Where did it go?
—Jose Ugaz

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah dicabar untuk merasmikan Konvensyen Pencegahan Rasuah Antarabangsa (IACC). Ini adalah satu peluang untuk Najib membuat permulaan yang baik selepas sambutan Merdeka ke-58 dengan berpegang pada janji beliau untuk membuka dan memberi ucaptama di IACC ke 16 di Putrajaya.

Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





No comments:

Post a Comment

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh