Erti Warna Dalam Mimpi | Tafsir Mimpi dan Warna | Maksud Warna Mimpi

Tafsir Mimpi dan Warna ada Maksud Warna Mimpi Tersebut. Erti Warna Dalam Mimpi merujuk kepada warna dominan dalam mimpi. Misalnya kamu lihat seseorang memakai pakaian warna putih. Maka warna itu yang dimaksudkan warna dominan dalam mimpi. Seperti fungsinya dalam kehidupan, warna dalam mimpi juga mempunyai erti dan tafsir mimpi tersendiri.
Erti Warna Dalam Mimpi | Tafsir Mimpi dan Warna | Maksud Warna Mimpi

Erti Warna Dalam Mimpi | Tafsir Mimpi dan Warna | Maksud Warna Mimpi


Apa itu Mimpi | Kisah Mimpi

Mimpi adalah pengalaman bawah sadar yang melibatkan penglihatan, pendengaran, pikiran, perasaan, atau indra lainnya dalam tidur, terutama saat tidur yang disertai gerakan mata yang cepat (rapid eye movement/REM sleep).
Kejadian dalam mimpi biasanya mustahil terjadi dalam dunia nyata, dan di luar kuasa pemimpi. Pengecualiannya adalah dalam mimpi yang disebut lucid dreaming. Dalam mimpi demikian, pemimpi menyadari bahwa dia sedang bermimpi saat mimpi tersebut masih berlangsung, dan kadang-kadang mampu mengubah lingkungan dalam mimpinya serta mengendalikan beberapa aspek dalam mimpi tersebut.
Pemimpi juga dapat merasakan emosi ketika bermimpi, misalnya emosi takut dalam mimpi buruk. Ilmu yang mempelajari mimpi disebut oneirologi.
Erti Warna Dalam Mimpi | Tafsir Mimpi dan Warna | Maksud Warna Mimpi

Tafsir Mimpi dan Warna ada Maksud Warna Mimpi Tersebut. Erti Warna Dalam Mimpi merujuk kepada warna yang dominan dalam mimpi. Misalnya kamu lihat seseorang memakai pakaian warna putih. Maka warna itu yang dimaksudkan warna dominan dalam mimpi. Seperti fungsinya dalam kehidupan, warna dalam mimpi juga mempunyai erti dan tafsir mimpi tersendiri.

Mimpi warna merah

Emosi dan hasrat yang membara diwakili oleh warna merah. Merah yang sedikit lebih terang melambangkan cinta, sedangkan merah pekat boleh bererti rasa benci atau kemarahan. Jika warna merah yang hadir di mimpi ini bererti jiwa kita sedang bersemangat. Mungkin kerana takjub atau kerana penderitaan. Namun jika anda bermimpi mengenakan pakaian merah ini bererti hasrat seksual yang kuat. Merah dapat bererti keuntungan, kesenangan, kebahagiaan, tenaga, vitaliti tapi juga boleh bererti kebencian, amarah, dan kekuatan.


Mimpi warna biru

Warna biru selalu berkait dengan intelektual dan ketenangan jiwa. Biru memberikan kesan lembut, bijaksana dan pemurah. Warna biru dalam mimpi bererti relaksasi, kepercayaan, dan kerinduan. Tapi dapat pula bererti kembali kepada diri sendiri.

1. Biru mungkin kadang-kadang melambangkan universal atau ketidaksadaran kolektif (sebagai berbeza dari individu tidak sedar). Mungkin mimpi meminta anda untuk mendasarkan kehidupan anda pada intuisi yang berasal dari sumber yang mendalam dalam jiwa anda.

2. Sebagai alternatif, biru mungkin mewakili kekuatan fikiran sedar, terutama jika itu adalah biru langit.

3. Biru tua dapat dihubungkan dengan depresi - 'blues'.

4. Pakaian biru mungkin melambangkan maskulin. Tony Crisp (dalam Dream Dictionary) mengamati bahawa perempuan kadang-kadang mimpi mengancam orang berpakaian biru - biru gelap atau biru tua. Seperti mimpi harus memotivasi para pemimpi untuk berhubung dengan animus (sisi maskulin jiwa sendiri). dan masuk ke dalam sebuah dialog dengan itu, dengan maksud untuk membentuk hubungan yang lebih positif baik dengan maskulin dalam dirinya sendiri dan juga dengan laki-laki sejati di dunia luar. Mungkin memeriksa hubungannya dengan ayahnya yang akan menjadi kunci untuk memahami sikap yang negatif terhadap laki-laki dan maskulin.

5. Laut biru mungkin melambangkan bawah sedar atau feminin (anima, ibu, atau Bunda Agung, diri yang bijaksana).

6. Pada peringkat kesedaran mistik lanjutan, biru mungkin mewakili tenaga primal dari mana kehidupan universal-kekuatan datang. (Dalam mitologi yang primevil laut itu sendiri bukanlah hal: itu adalah tanpa bentuk atau bentuk tetapi mengandungi potensi untuk segala bentuk dan bentuk - sebuah keterangan yang sesuai dengan Allah).


Mimpi warna hijau

Hijau selalu dekat dengan tanaman, alam, dan pertumbuhan. Memimpikan warna hijau melambangkan kenyataan hasrat yang melimpah, cita-cita dalam hidup anda. Namun warna ini boleh bererti pula anda harus lebih memperhatikan alam sekitar. Secara psikologi hijau mempresentasikan harapan, keramahan, percaya diri, dan alam. Hijau melambangkan keserasian hubungan anda dengan persekitaran alam dan orang di sekitar. Cuba ingat-ingat, mungkin anda berada di tengah-tengah sebuah pergolakan. Itu bererti anda dianjurkan untuk segera memperbaiki hubungan anda.


Mimpi warna kuning

Warna kuning dalam mimpi bermakna minat anda pada hal-hal baru. Kuning selalu berkait dengan tenaga, kesenangan, kegembiraan, tapi dapat pula menjadi warna yang melambangkan motivasi yang ekstrem dan rasa cemburu. Melambangkan sinar matahari yang menandakan optimisme dan keceriaan. Pesannya adalah agar lebih bersemangat untuk meraih impian anda.


Mimpi warna orange

Orange adalah warna yang melambangkan idealisme dan semangat. Sedangkan oren tua menunjukkan prasangka dan sinisme. Sebagai warna perpaduan antara merah dan kuning, oren berkait dengan kesenangan, kehangatan, dan tenaga.

1. Mungkin melambangkan agresivitas.
2. Kerana itu adalah warna matahari, hal itu mungkin melambangkan kehidupan, atau kesedaran.
3. Jika anda mengalami kemurungan, oren mungkin melambangkan fajar sikap baru optimisme dan cinta-diri yang tepat.


Mimpi warna putih

Putih sudah pasti melambangkan kesucian. Jika anda memimpikan kuda putih berarti akan datang kesedihan atau nasib buruk seperti kematian. Warna putih dalam mimpi menunjukkan adanya suatu masalah yang harus diselesaikan.Warna putih melambangkaan perasaan yang penuh harapan. Boleh jadi petanda anda akan memulakan hidup baru (setelah melalui tempoh peralihan). Boleh pula bermakna bahawa anda telah lepas dari beban atau masalah dan kini siap memulakan yang baru.


Mimpi warna hitam

Hitam dikenali sebagai warna kegelapan. Tapi warna ini juga bererti maskulin dan ketidaksadaran. Lebih dalam lagi hitam berkait dengan mistik, konservatif, tua, dan kesedihan.

1. Sebuah lubang hitam atau kedalaman yang gelap - misalnya, ruangan bawah tanah yang gelap atau telaga atau kedalam kelautan - dapat mewakili alam bawah sedar. Kegelapan ini mungkin menakutkan, asalkan tetap sedar asing dan asing. Namun, hitam juga boleh hangat dan menyenangkan - itulah mengapa pesakit insomnia yang kadang-kadang dianjurkan untuk menutup mata mereka dan membayangkan diri mereka bulat dibungkus baldu hitam. Jika anda percaya anda mulai tak sedar (yang mempercayai meams Alam, Alam manusia anda), masing-masing sebelumnya menakutkan atau menjijikkan bahagian dari alam bawah sedar anda akan menunjukkan dirinya dalam terang yang baru, sebagai sesuatu yang anda perlukan untuk kepuasan peribadi. Menempatkan kesedaran anda ke dalam alam bawah sedar - sedar akan hal itu - bererti menempatkan lebih banyak dan lebih banyak cahaya ke dalam kegelapan. Jika sebuah bintang atau cahaya terang lain muncul dalam kegelapan, ini dapat dilihat sebagai "cahaya di hujung terowong ', iaitu, sebagai simbol dari' penerangan '- kebijaksanaan atau wawasan baru - yang mungkin dicapai oleh tinggal beberapa saat di bawah sedar dan menjadikan lebih baik kenalan.

2. Black (khususnya bagi orang kulit putih) mungkin melambangkan kejahatan. Jika demikian, ingatlah bahawa, sebagai peraturan am, apa yang muncul dalam mimpi anda selalu ada bahagian dari dirimu, dan bahawa yang disebut 'kejahatan' hanya jika (dan kerananya ditekan) bahagian anda benar-benar jahat, kerana pengabaian, mereka menjadi memberontak, atau jika anda membiarkan mereka mengambil kawalan diri sedar anda. Ini 'jahat' hal-hal yang berubah menjadi hal-hal yang baik - kreatif, dan membawa kehidupan yang lebih penuh, kebahagiaan dan keutuhan - ketika sedar dan tidak sedar berinteraksi dan membina hubungan kerja yang harmoni.

3. Seseorang berpakaian hitam dapat mewakili bayangan anda.

4. Orang berkulit hitam (jika anda berkulit putih) boleh mewakili baik bayangan atau kedekatan dengan alam.

5. Haiwan hitam mungkin tidak sedar ditekan mewakili beberapa sisi hati atau emosi. Jika binatang buas, ini mungkin bererti bahawa sesuatu yang telah ditekan sekarang mendesak menekan anda untuk memberikan perhatian sedar anda dan biarkan ia mempunyai beberapa ekspresi dalam kehidupan terjaga.

6. Kegelapan (seperti dalam malam hitam, dll) mungkin hanya bererti berkurang keterlihatan, dalam hal ini arti dari mimpi mungkin ada hubungannya dengan kehilangan orientasi dalam hidup anda. Adakah anda merasa anda tidak tahu jalan mana yang harus pergi, atau bahawa anda tidak mempunyai tenaga atau akan pergi ke segala arah? Jika demikian, membuat perjanjian dengan bawah sedar anda yang menyatakan bahawa, ini akan memberitahu anda di mana anda mempunyai potensi - dan keperluan - Togo, anda akan bertindak balas sesuai dalam kehidupan anda. Kemudian memperhatikan mimpi-mimpi yang mengikutinya. (Jika anda pergi beberapa malam berikutnya tanpa bermimpi - atau, lebih tepat lagi, tanpa mengingat impian anda - mungkin ini bererti anda berundur dari perjanjian dan mendirikan sebuah pertahanan terhadap apa yang kamu takut tidak sedar anda mungkin perlu memberitahu anda).

7. Black mungkin melambangkan putus asa atau depresi berat. Jika demikian, ikuti nasihat yang diberikan dalam (6) di atas.

8. Di banyak bahagian dunia hitam dikaitkan dengan kematian. Hal ini dimungkinkan, oleh kerana itu, bahawa ini menandakan apa yang warna dalam mimpi. Bear diingat, bahawa kematian dalam mimpi boleh merujuk kepada sesuatu yang dalaman: yang 'mati' - atau menyerah - dari sesuatu di dalam diri anda (misalnya, beberapa ketakutan tidak rasional, atau sikap negatif atau emosi).


Mimpi warna coklat

Nuansa warna coklat menimbulkan kesan hangat, tenang, penyayang, dan feminin. Memakai baju coklat dalam mimpi mempunyai makna kalau anda memilih menjalani gaya hidup yang alami.

1. Brown adalah warna duniawi dan mungkin, kerana itu, melambangkan naluri atau sensual.
2. Brown juga merupakan warna musim gugur dan dengan demikian dapat menandakan (perasaan) menurun; roh rendah atau depresi.


Mimpi warna ungu

Ungu adalah lambang kekuasaan, kebangsawanan, dan supremasi undang-undang. Warna ini boleh menandakan anda perlu bersikap lebih bersahaja atau sebaliknya perlu percaya diri. Dapat melambangkan misteri dan kerana itu mewakili, dalam istilah psikologi, intuisi atau kesedaran yang mendalam dari beberapa jenis yang belum dijelajahi dimensi diri.


Mimpi warna abu-abu

1. Warna boleh mewakili usia tua, kematian (lihat makna kematian), kemurungan.
2. Sebagai orang tengah antara hitam dan putih, dan sebagai warna kabut, abu-abu mungkin melambangkan sebuah keadaan fikiran yang tidak jelas di mana perbezaan yang kabur, atau di mana anda mengalami kesulitan untuk melihat di mana anda akan atau telah kehilangan arah.


Mimpi warna perak

Warna perak berkait dengan ketenangan, sejuk, dan kesopanan. Perak dapat melambangkan sesuatu yang berharga berkenaan dengan pembangunan peribadi anda. Perak mempunyai persatuan dengan bulan, dan mungkin kerana itu melambangkan feminin, intuisi atau bawah sedar.


Mimpi warna emas

Warna emas melambangkan kesejahteraan, kuasa, kemasyhuran, kemewahan, dan elegan.

1. Secara simbolik, warna emas mempunyai sambungan dengan matahari dan dapat mewakili kehidupan baru, kemas diri, beberapa perkembangan baru dalam jiwa anda.

2. Emas, sebagai sesuatu yang berharga, mungkin melambangkan baik diri sejati anda, berbeza dari ego sedar anda, atau beberapa faculity dalam jiwa anda yang, jika diterima dan diaktifkan, boleh membawa anda lebih dekat kepada diri anda yang sesungguhnya.

3. Gold buah (seperti bulu domba emas) ciri-ciri dalam mitologi sebagai pahlawan hadiah untuk mengatasi rakasa atau kejahatan lain. Ini melambangkan ganjaran menghadapi hingga isi bawah sedar, menjinakkan orang-orang yang - melalui mengabaikan - telah menjadi liar atau agresif, dan intergrating mereka ke kehidupan sedar anda.


Read More:
Mimpi yang sering dialami Wanita | Rahsia | Tafsir | Erti | Mimpi Wanita
 


¹³ - Honor & Respect
raimisyazwan signature

Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





No comments:

Post a Comment

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh