Alexa Rank Naik Pelik | Kisah Aneh Alexa

Reactions: 
Alexa Rank Naik Pelik. Tapi sebelum itu, dengan rasa rendah diri, segan dan malu, aku nak maklumkan yang sebenarnya aku tak tahu sangat apa tu Alexa ni. Sebab aku ni blogger baru, bila aku tengok ramai blogger tersohor yang letak Alexa Wiget pada blog mereka, aku pun turut mengikut (teknik meniru dari otai-otai bloger). Aku nak bertanya banyak, risau nanti diaorang naik jemu nak melayan aku. (garu kepala)

Alexa Internet


Setakat apa yang aku tahu mengenai Alexa ni, 20% darinya sekadar cuba jaya dan 50% yang aku faham mengenai Alexa ni melalui info dari laman Blogger Idola aku , Sifu HH. www.hasrulhassan.com Panduan Menulis Blog. Dunia Blog. Isu dan Berita. Blog Sifu Hasrul Hassan memang padat dengan ilmu. Blog Sifu HH dah macam sekolah aku pulak. Haaih! hampir off topic pulak. Rujuk entri sebelum ni Blog Idola. Ermm.. dimana kita tadi yer.. (gaya muka tertanya-tanya)

Alexa oh Alexa! Setakat yang aku faham, Alexa ni sebuah syarikat..
Alexa's operation includes archiving of webpages as they are crawled. This database served as the basis for the creation of the Internet Archive accessible through the Wayback Machine.
Rujuk Wikipedia: Alexa Internet

Alexa Rank Naik Pelik | Kisah Aneh Alexa


Aku tulis entri mengenai Alexa kali sebenarnya disebabkan satu pekara yang amat muskilkan aku. Ranking Alexa Meningkat, kedudukan blog aku yang dari berjuta-juta tu telah berkurang dengan cepatnya (rujuk image di atas) (dalam hati menjerit; Yey!). Takde la turun banyak manapun, dan aku tak juga terlalu gembira (bukan dapat duit pun). Walau apapun penyebab pekara ni berlaku, ia merupakan satu kejayaan pada blog pseudosupra aku ni. Yang aku tak puas hati, kalau boleh nak tau jugak apa penyebab untuk kejayaan ni(berpeluh-peluh).

Kisah Aneh Alexa Rank Naik Pelik. 13 Ogos hingga 16 Ogos lebih kurang 4 hari. Ranking Alexa pseudosupra.blogspot.com Meningkat dan ia satu berita baik yang aku tak tahu dari mana puncanya. Walaupun masih tidak berapa pasti (budak baru kenal blog), paling tidak, ia menjadi motivasi untuk aku terus berblog.



Artikel ditulis oleh Raimi Syazwan Abdul Rashid



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





2 comments:

  1. HMm bila kita letak widget dia, memang ada mempengaruhi kedudukan Alexa. Orng berbudi kita berbahasa, nak tambah lagi ranking, tulislah lagi perihal Alexa ni ...insyaAllah.

    www.hasrulhassan.com

    ReplyDelete
  2. mesti sebab blogwalking kan?

    ReplyDelete

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh