Mimpi yang sering dialami Wanita | Rahsia | Tafsir | Erti | Mimpi Wanita

Mimpi yang sering dialami Wanita | Rahsia | Tafsir | Erti | Mimpi Wanita

Mimpi yang sering dialami oleh wanita atau perempuan pada umumunya. Ketahuilah rahsia, tafsir dan erti mimpi yang sering dialami oleh wanita.

Wanita ternyata cenderung mempunyai mimpi yang lebih 'liar' daripada lelaki.
Faktanya, berbanding lelaki, wanita juga lebih sering mengalami mimpi buruk.
Hal ini menurut penelitian dari pasukan University of the West of England, Inggeris.

Merujuk statistik The Sun, dari 19 peratus lelaki yang mengalami mimipi buruk, ada 30 peratus wanita yang juga bermimpi buruk.
Diperkirakan hal ini terjadi kerana naik turun hormon pada wanita.
Hal ini mencetuskan perubahan suhu tubuh dan membuat wanita lebih sering bermimpi buruk dan aneh.

Diketahui ada lima mimpi, yang sering dialami wanita.
Ketahui apa saja mimpi-mimpi tersebut dan ertinya.

1. Terbang, melonjak atau memekik
Erti dari mimpi ini adalah, anda sedang melalui tempoh positif perubahan personaliti. Fikirkanlah secara matang, apa yang terbaik bagi anda. Maksimumkan kemahiran pada hal tersebut dan lakukan pembaikan untuk menutupi kekurangan.

2. Menghabiskan masa bersama dengan selebriti, teman-teman atau rakan kerja yang seksi
Mimpi ini klasik dan menggambarkan keinginan memenuhi secara simbolik. Fikiran anda saat tidur, terbawa ke tempat menyenangkan, yang tak berani anda datangi di kehidupan nyata. Nikmati saja mimpi ini, kerana tak ada yang dianiaya. Jika memang anda ingin mengejarnya, lakukan saja. Tapi pastikan tak ada yang tersakiti.

3. Mencari wang atau datang ke sebuah pesta
Hal ini boleh menjadi memenuhi keinginan atau melambangkan sesuatu yang terjadi pada anda. Tidak selalu harus berkaitan dengan wang. Cari tahu apa yang membuat anda 'mapan' secara emosi. Baik dalam hal karier mahupun hubungan. Fokuslah pada hal ini kerana akan membuat anda lebih percaya diri menghadapi rintangan yang ada.

4. Menjadi anak baik di sekolah
Ada seseorang yang ingin anda buat bangga dan senang, boleh atasan, rakan sekerja atau pasangan. Kembali ke usia sekolah melambangkan waktu ketika kita harus menyenangkan orang seperti guru. Ketahui alasan mengapa anda mempunyai keinginan untuk menyenangkan orang lain. Adakah anda cuba untuk mendapatkan citra baik di depan mereka? Atau, mungkin, anda berusaha terlalu keras dan jadi obsesi?

5. Memiliki rambut menawan, tubuh seksi dan penampilan yang lebih menarik
Ini juga mimpi klasik, iaitu mempunyai penampilan sempurna. Atau mungkin, secara sedar anda merasa sangat percaya diri dengan kualiti yang dimiliki. Fokuslah meningkatkan hal-hal positif dari keperibadian dan bukan aspek fizikal. Lalu, ia akan menular pada orang-orang dikasih.

 ¹³ - Honor & Respect
raimisyazwan signature

Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





5 comments:

  1. tafsir mimpi untuk lelaki plak...hehe..

    ReplyDelete
  2. Lelaki susah sikit nak mimpi kan..
    Lagipun, kalau mimpi, mesti "tut.."

    ReplyDelete
  3. terasa macam membaca entri dari Indo pulak. Lol. Mimpi lelaki kadang2 dekat dengan wanita gak. Antara yang terkenal ialah mimpi jatuh dari tempat tinggi. Lol.

    ReplyDelete
  4. Memang entri ni ada rujukan dari indo

    ReplyDelete
  5. I'm gone to say to my little brother, that he should also pay a visit this weblog on regular basis to take updated from latest news.

    Here is my website: huis huren frankrijk

    ReplyDelete

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh