Sidang Media Operasi MH370 Fasa Dua Najib Tun Razak

Sidang Media Operasi MH370 Fasa Dua Najib Tun Razak. Yang remeh dan yang temeh, Berlegar di sekelilingmu. Buatlah.. Buatlah tak tahu. Jika difikirkan persoalan yang timbul dalam Misteri Kehilangan MH370 pesawat Malaysia Airlines Boeing 777-200ER yang Ghaib di Angkasaraya, pastinya banyak kekeliruan yang bermain di benak fikiran kita semua. Satu contoh yang suka disebutkan disini ialah

Sebelum Sidang media DS Najib 15 Mac 2014. Mengapakah pihak US bermati-matian memfokuskan pencarian di sekitar Lautan Andaman dan Lautan Hindi sebaliknya pihak kita bermati-matian menafikan pesawat terbang lebih 4 jam dan tidak menuju ke Pulau Perak tetapi dalam masa sama turut mencari disitu. Ada sesetengah persoalan sudah ditentukan bukan kita yang perlu mencari jawapannya.

Sidang Media Operasi MH370 Fasa Dua Najib Tun Razak

Biarlah setiap kali sidang media, pihak kita kelihatan tidak meyakinkan atau 'bodoh-bodoh' asalkan rahsia negara terjaga.

Ringkasan Isi Kandungan Sidang media Datuk Seri Najib Tun Razak 15 Mac 2014

  • Pesawat MH370 disahkan membuat pusingan balik (air turn back) ke Semenanjung Malaysia dan menghala ke barat laut dengan pergerakan konsisten.
  • Last contact dengan MH370 ialah pada jam 8.11 pagi 8 Mac 2014 waktu Malaysia walaupun dijangka tiba pada pukul 6.30 pagi di Beijing.
  • Usaha mencari pesawat MH370 di laut China Selatan dihentikan serta-merta.
  • Pengangkutan darat, laut, udara, radar primer, radar sekunder, satelit masih gagal mendapat maklumat yang tepat mengenai kehilangan MH370.
  • Transponder disahkan telah dimatikan secara sistematik oleh seseorang apabila pesawat MH370 menghampiri sempadan Vietnam.
  • Malaysia masih mengkaji sebab sebenar pesawat MH370 tiba-tiba bertukar arah.
  • Tiada pengesahan berhubung lokasi sebenar pesawat MH370 setakat ini.
  • Komunikasi pesawat (ACARS) dimatikan sebaik memasuki ruang udara Pantai Timur Semenanjung Malaysia.
  • Tumpuan pencarian pesawat MH370 kini adalah di dua koridor iaitu Koridor Utara dari utara Thailand sehingga sempadan Kazakhstan dan Koridor Selatan bertumpu dari utara Indonesia sehingga selatan Lautan Hindi. 

Artikel ditulis oleh pseudosupra



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





1 comment:

  1. Pening dan bimbang sudah 9 hari ni...
    Kini terarah kes rampasan

    ReplyDelete

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh