Hebat Sungguh Program Transformasi Ekonomi Malaysia

Hebat Sungguh Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang dilaksanakan Kerajaan yang telah berjaya menarik lebih ramai pelabur asing dari negara maju di seluruh dunia untuk membuka pelaburan di Malaysia (Ayat Senafas). Semakin senanglah Kehidupan Rakyat Malaysia nanti. Alhamdulillah Syukur

Hebat Sungguh Program Transformasi Ekonomi Malaysia

Hampir kesemua Pelabur Memuji Malaysia sebagai sebuah negara yang paling stabil dan mampu Menangani Tekanan dan Krisis dengan amat baik sekali. 

Model Ekonomi Baru (MEB) merupakan satu pelan yang hendak dicapai menerusi Program Transformasi Ekonomi (PTE). Matlamat MEB adalah untuk menjadikan Malaysia negara maju berpendapatan tinggi dengan ciri keterangkuman dan kebolehmampanan menjelang 2020. Sila ke Apa itu MEB dan DEB oleh Kerajaan Malaysia untuk menjadi Sehebat Malaysia.

Integriti, Keikhlasan dan Ketelusan Program Transformasi Ekonomi

Usaha kerajaan dalam transformasi ekonomi, memperlihatkan Ketelusan, Keikhlasan dan Integriti Malaysia kepada pelabur asing. Selain kedudukan strategik Malaysia di rantau Asia Tenggara. Keyakinan Pelabur Asing terhadap sistem ekonomi di Malaysia amat tinggi. Ekonomi negara yang amat baik menarik minat pelabur menanam modal di Malaysia.

Ekosistem Ekonomi Kondusif di Malaysia

Kerajaan telah wujudkan satu ekosistem yang sesuai dan kondusif untuk para pelabur bukan sahaja dalam negara tetapi dari luar negara yang semakin meningkat. Prestasi yang Positif Program Transformasi Ekonomi telah terbukti dalam angka pertumbuhan ekonomi suku pertama 6.2 peratus. Pelaburan swasta meningkat dua digit dan pelaburan asing juga semakin meningkat.

Artikel ditulis oleh RaimiSyazwan



Artikel Berkaitan

GO TO [ Pseudosupra Sitemap ]





No comments:

Post a Comment

I just wanted to thank you for visiting ♌¹³ Pseudosupra | aLife Blog and willing to read this entry. I appreciate it from the bottom of my heart. Keep in touch and for further concerns, please do not hesitate to give your comment for my future entry. Wish you a great day.

Regard & Much more respect ~ Raimi Syazwan Abdul Rashid

All Comments and criticism can be delivered via the comment space below.

linkreferral
Natang Ngoh